Iatrologistiki.gr | PSA και FCA συγχωνεύονται!
2666
post-template-default,single,single-post,postid-2666,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge | shared by themes24x7.com,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2,vc_responsive

PSA και FCA συγχωνεύονται!

Οι δύο όμιλοι δημιουργούν την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως.

Οι εταιρείες Fiat Chrysler και Peugeot PSA Group υπέγραψαν δεσμευτική
συμφωνία συγχώνευσης ύψους 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία θα
ανοίξει το δρόμο για τη δημιουργία της τέταρτης μεγαλύτερης
αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως. Η συναλλαγή αναμένεται να κλείσει τους
επόμενους 12 έως 15 μήνες, ανέφεραν σε κοινή δήλωσή τους οι εταιρείες.

Ο όμιλος PSA και η FCA ανακοίνωσαν ότι η νέα εταιρεία θα έχει ένα διοικητικό
συμβούλιο το οποίο θα απαρτίζεται από 11 άτομα, με πέντε μέλη που θα
υποδεικνύονται από την PSA, και άλλα πέντε από την FCA. Αυτό θα
περιλαμβάνει εκπροσώπους των εργαζομένων και από τους δύο ομίλους. Ο
CEO της PSA Carlos Tavares θα είναι ο διευθύνων σύμβουλος της
συγχωνευθείσας εταιρείας με πενταετή θητεία και θα καταλαμβάνει την 11η
θέση στο διοικητικό συμβούλιο.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, κανένας μέτοχος δεν θα έχει την εξουσία να ασκεί
πάνω από το 30% των ψήφων στις συνεδριάσεις των μετόχων.
Ο Tavares δήλωσε ότι η συγχώνευση θα τοποθετήσει την PSA και την FCA σε
ισχυρή θέση. «Οι προκλήσεις της βιομηχανίας μας είναι πραγματικά πολύ
σημαντικές. Η Πράσινη Συμφωνία (Green Deal), τα αυτόνομα οχήματα, η
συνδεσιμότητα και όλα αυτά τα θέματα χρειάζονται σημαντικούς πόρους,
δυνατά σημεία, δεξιότητες και εμπειρογνωμοσύνη.» ξεκαθάρισε ο Carlos
Tavares.

Ο Manley της FCA δήλωσε ότι το γεγονός ότι και οι δύο εταιρείες έχουν εξέλθει
με επιτυχία από δύσκολους καιρούς, σημαίνει ότι οι υπάλληλοί τους
μοιράζονται ένα κοινό χαρακτηριστικό: «βλέπουν τις προκλήσεις ως ευκαιρίες».
Με τη συγχώνευση, οι όμιλοι PSA και FCA στοχεύουν στην επίτευξη ετήσιας
εξοικονόμησης κόστους ύψους 3,7 δισ. ευρώ, τα οποία θα προκύψουν από τις
κοινές τεχνολογίες αλλά και από τις συμφωνίες κοινής προμήθειας. Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν ακόμη αποφασίσει αν η νέα εταιρεία θα
αποκτήσει νέο όνομα.

Πριν από την ολοκλήρωση της συγχώνευσης με την απόκτηση κατά 50% των
μετοχών από τον κάθε όμιλο, ένας από τους μετόχους της PSA, η Dongfeng
Motor Group της Κίνας , θα μειώσει το μερίδιό της κατά 12,2% στη γαλλική
αυτοκινητοβιομηχανία με την πώληση 30,7 εκατομμυρίων μετοχών στην PSA.
Το ποσό αυτό ανήλθε σε 679 εκατομμύρια ευρώ στην πιο πρόσφατη τιμή
κλεισίματος.

Η συγχώνευση σημαίνει ότι η FCA θα αποκτήσει πρόσβαση στις πιο
σύγχρονες πλατφόρμες οχημάτων της PSA, βοηθώντας τους να πληρούν
αυστηρότερους νέους κανόνες εκπομπών CO2, ενώ ο όμιλος PSA με
επίκεντρο την Ευρώπη θα επωφεληθεί από την κερδοφόρα αμερικανική
επιχείρηση της FCA που διαθέτει μάρκες όπως η Ram και η Jeep.

Οι κυβερνήσεις σε Ρώμη και Παρίσι όπως επίσης και τα συνδικάτα είναι
επιφυλακτικοί έναντι των δεσμεύσεων των δύο ομίλων, όσον αφορά στη πιθανή
απώλεια θέσεων εργασίας. Η συγχώνευση θα δημιουργήσει έναν όμιλο με 8,7
εκατομμύρια ετήσιες πωλήσεις οχημάτων. Αυτό την τοποθετεί πίσω από το
Volkswagen Group, την Toyota και τη συμμαχία Renault-Nissan.

Οι εταιρείες δεν έχουν ακόμη διευκρινίσει πώς σχεδιάζουν να αντιμετωπίσουν
την πιθανή πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και ποιες πλατφόρμες
αυτοκινήτων θα είναι κοινές, αναφέροντας απλώς ότι η πλειοψηφία του όγκου
παραγωγής θα επικεντρωθεί στην πλατφόρμα του ομίλου PSA για για την
κατασκευή περίπου 3 εκατομμυρίων αυτοκινήτων ετησίως. «Σε αυτό το στάδιο
δεν αποφασίζεται τίποτα. Αξιολογούμε τις ευκαιρίες», δήλωσε ο Tavares στους
δημοσιογράφους. Η νέα εταιρεία που θα προκύψει από την συγχώνευση θα
έχει αγοραία αξία περίπου 46 δισ. δολαρίων, ξεπερνώντας την Ford Motor.
Η συγχώνευση θα φέρει επίσης σε στενότερη επαφή δύο δυναστείες της
παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, που δεν είναι άλλες από την οικογένεια
του δισεκατομμυριούχου Agnelli της Ιταλίας, με επικεφαλής τον πρόεδρο της
Fiat John Elkann και της Peugeots της Γαλλίας.

ΠΗΓΗ newsauto.gr